Marka Değerleme
Marka Değerleme
Marka değerleme; firmaların sahip oldukları marka adı altında tüketiciye sundukları ürünler ile birlikte marka üzerinden elde ettikleri gelir açısından, markanın finansal değerini ifade eden mali değerdir.
Marka Değerlemenin Sağladığı Avantajlar
Marka değerlemesi gerçekleştirilmiş markalara sahip olan firmalar; bu markalar ile 6750 sayılı Ticari İşletmelerde Taşınır Rehni kanunu kapsamında kredi kefaleti gösterilme şartı ile birlikte kredi almaya hak kazanmaktadır.
Marka değerlemesinde belirlenmiş marka değeri, muhasebe standartlarında bilançonun aktifine kaydedilmeye uygun hale gelir. Bununla birlikte Vergi Usul Kanunu çerçevesinde bilançonun dip notlar bölümünde açıklama olarak yer alabilir. Güçlü bir bilançonun firmanın kredi yönünden güvenilirlik kazanmasını sağladığı daima göz önünde bulundurulmalıdır.
Fikir Küpü’nün alanında uzman ekibi marka değerlemesi işlemini piyasa, maliyet ve gelir temeli çerçevesinde gerçekleştirir.

Marka Değerleme Analizinin Önemi
Marka değerlemesi, firmanın rekabet sektörü içinde sahip olduğu değer hakkında bilgi sahibi olması açısından oldukça önemlidir. Firmanın gelişimine olumlu katkı sağlayacak ortaklık, yatırımcılar tarafından rağbet görme ve finansal destek sağlama gibi konularda büyük yarar sağlar. Marka değerleme ile belirlenen finansal bilgilere hakim olmak; firmaların mali alanda gerekli önlemleri alarak olası kriz durumlarında hasar almasının önüne geçer. Piyasa rekabetinin yönetilmesi konusunda yol göstericidir. Uygun fiyatlama kriterlerinin belirlenmesini sağlar. Firmaların yönetim konusundaki analizini şeffaf bir şekilde ortaya koyar.
Gelir Temeli Yönetimi
İskonto işlemi gerçekleştirilmiş gelir akışı hesaplanarak belirlenen mali değer varlık kaynağına dahil edilir. Fikir Küpü’nün değerleme uzmanları marka değerleme işlemini firmanın mali varlığı üzerinden hedeflediği gelir artışını, sektörün durumunu, firmanın sektördeki durumunu baz alarak piyasa tahminleri ile olan ilişkisini göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
Piyasa Yaklaşımı Yönetimi
Piyasa yaklaşımı, firmanın sahip olduğu marka ile piyasadaki diğer markaların fiyat bilgilerini karşılaştırarak şeffaf ve güvenilir bir şekilde analiz eder. Bu yöntemde yalnızca fiyat bilgilendirmesi değil telif hakkı ve ek karlılık oranı da analiz edilir ve ayrıntılı bir şekilde raporlanır.
Maliyet Yaklaşımı Yönetimi
Maliyet yaklaşımı yöntemi gelir artışı sağlama hedefine yönelik çalışmalar sonucunda ortaya çıkacak olan maliyeti hesaplamayı amaçlar. Fikir Küpü ekibi bu yöntemi uygularken tarihi maliyet ve yerine koyma maliyeti üzerinden değerlendirme yapmaktadır.